فهرست بستن

سوالات متداول شیوه نامه جشنواره الگو های برتر تدریس

#سوالات_متداول
#جشنوارهالگوهایبرترتدریسفنیحرفهای_کاردانش
سوال ۱: جهت ثبت نام در جشنواره الگوهای برتر تدریس آموزش مبتنی بر شایستگی در دروس کارگاهی به کدام سایت باید مراجعه نمایم؟

🔵 پاسخ: طبق زمانبندی تقویم اجرایی جشنواره، ثبت نام در جشنواره هنوز آغاز نشده است .
لازم به ذکر است شرکت کنندگان طبق تقویم اجرایی جشنواره در بازه زمانی اعلام شده ،با توجه به دستورالعملی که متعاقبا در کانال اطلاع رسانی دبیرخانه قرار خواهد گرفت؛ثبت نام خود را انجام خواهند داد .

🔴 سوال ۲: من یک هنرآموز رشته فتوگرافیک هستم.آیا می توانم هر مبحث آموزشی از کتابی که تدریس می کنم را جهت شرکت در جشنواره انتخاب نمایم ؟

🔵 پاسخ : خیر. هنرآموزان شرکت کننده در جشنواره موظف هستند به جدول پیوست یک دستورالعمل اجرایی جشنواره با عنوان محور جشنواره که در صفحات ۸-۳ دستورالعمل اجرایی درج شده است؛ مراجعه نموده و بر اساس رشته تدریس خود ، درس/استاندارد،پودمان/توانایی(شایستگی) و واحد یادگیری/ریزتوانایی(ریزشایستگی)/عملیات کارگاهی مشخص شده را انتخاب نمایند .

🔴 سوال ۳: آیا می توانیم آموزش را به صورت غیرحضوری برگزار نماییم و از تدریس غیرحضوری خود فیلم تهیه کنیم ؟

🔵 پاسخ : خیر. با توجه به دستورالعمل اجرایی جشنواره،تدریس باید به صورت حضوری، در محیط کارگاه/کلاس عملی و با حضور هنرجویان انجام گردد .

🔴 سوال ۴: در تلفیق شایستگی ها در آموزش شایستگی مبتنی بر شایستگی کدامیک از عناوین شایستگی های غیر فنی مورد نظر می باشد ؟
🔵 پاسخ : با توجه به مبحث آموزشی و محیط یادگیری و نیازهای بازار کار و آینده شغلی هنرجو و تجهیزات مورد نیاز درس کارگاهی /عملی عناوین شایستگی های مورد نیاز را از جدول انتهایی بخشنامه اولین جشنواره الگوهای برتر تدریس آموزش مبتنی بر شایستگی با عنوان فهرست شایستگی های غیر فنی مورد استفاده که در پیوست ۱ و پیوست ۲ درج شده ، انتخاب نمایید .

همچنین می توانید از عناوین پیشنهادی دبیرخانه راهبری کشوری شایستگی های غیرفنی که در کانال اختصاصی دبیرخانه شایستگی غیرفنی و وبگاه دبیرخانه شایستگی غیر فنی قرار دارد، استفاده نمایید .

🔴 سوال ۵:سرپرستان بخش، معاونین و استادکاران در کدام محور و گرایش می توانند شرکت کنند ؟مثلا استاد کاری که فوق دیپلم ریاضی دارد آیا آزاد است در هر محوری که در هنرستانشان موجود است طبق جدول مندرج در دستورالعمل اجرایی موضوع تدریس را انتخاب نماید ؟

🔵پاسخ :بله . محدویتی در این زمینه وجود ندارد و می توانند در هر یک از محورهایی که تسلط بیشتری بر آن دارند به دلخواه شرکت نمایند .

🔴سوال ۶:متقاضی شرکت در جشنواره تدریس الگوهای برتر هستم اما در ltms ثبت فعال نیست چکار باید انجام دهم؟

🔵پاسخ :ثبت نام جشنواره از تاریخ ۱۴ اردیبهشت ماه است و سامانه از تاریخ شروع ثبت نام برای متقاضیان فعال خواهد شد .

🔴سوال۷:آیا دبیران دبیرخانه های تخصصی و سرگروه های آموزشی استان ها و مناطق و نواحی استان ها می توانند در جشنواره الگوهای برتر تدریس شرکت و آثار خود را ارسال نمایند ؟

🔵پاسخ :بله می توانند در جشنواره شرکت کنند اما حق داروری آثار در مراحل داوری منطقه ای،استانی و مرحله اول کشوری را ندارند .

🔴سوال ۸ :ایا همکاران به صورت گروهی ( تیمی) می توانند در یک اثر شرکت کنند؟

🔵پاسخ : بله شرکت کنندگان می توانند به صورت انفرادی یا گروهی در قالب گروه های حداکثر سه نفره با ترکیبی از هنرآموز ،استادکار،سرپرست بخش ، معاون، مدیر، دبیری که ابلاغ تدریس یکی از دروس خوشه های شایستگی فنی ،غیرفنی و پایه در هنرستان را دارد آثار خود را ارسال نمایند .

🔴سوال ۹:آیا سرپرستان بخش، معاونین فنی و استادکاران می توانند در جشنواره شرکت کنند؟

🔵پاسخ: بله -کلیه پرسنل دارای ابلاغ تدریس دروسخوشه شایستگی های فنی ،غیرفنی و پایه در هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش دولتی و غیر دولتی از جمله هنرآموزان،مدیران،معانین،سرپرستان بخش،استادکاران و دبیران می توانند در جشنواره شرکت نمایند .